Satuhahmotutkimus konseptisuunnittelun apuna

Suomen tunnetuimpia matkailupalveluiden satuhahmojen tunnettuutta mittaava kuluttajatutkimus tehtiin ensimmäistä kertaa loppuvuodesta 2014. Tutkimuksessa selvitettiin hyötyjä hahmojen kehittämisestä ja käytöstä matkailupalveluiden markkinoinnnissa. Lisäksi selvitettiin hahmojen ja palveluiden uudistamiseen liittyviä kysymyksiä.


Tutkimuksen tuloksista saa hyvän pohjatiedon matkailukohteen, -brandin ja -alueen hahmomarkkinoinnin suunnitteluun ja kehittämiseen. Tutkimuksen tuloksia voidaan lisäksi hyödyntää esimerkiksi palvelukonseptien kehittämisessä. Satuhahmo -tutkimuksesta selviää mm. hahmojen vaikutus perheiden matkojen ostamiseen ja se listaa eri toimialojen hahmot tunnettuuden mukaiseen järjestykseen. Tutkimuksessa on mukana 18 Suomen merkittävintä satuhahmoa.


Satuhahmotutkimuksessa tehtyjä löydöksiä ja johtopäätöksia voidaan soveltaa pitkälle tulevaisuudessa arvioitaessa yrityksen myyntiin, markkinointiin ja palvelukehitykseen liittyviä vaihtoehtoja, toimintatapoja ja haasteita. Tutkimuksesta saa arvokasta tietoa ja näkemystä erityisesti konseptisuunnittelun tueksi.


Tutkimukseen pohjaava suunnittelu-workshop on tilattavissa hintaan 1250 € (alv 0%). Mikäli kiinnostuit pyydä lisätietoja Kids Factorysta Teemu Koholta (teemu.koho@kidsfactory.fi // 041 537 0004)